ad: SMS jízdenka: Městu stačí jen 9 korun.
Město dostane 9 korun, operátor 1, 50 Kč za odeslání, zbytek firma Telticket – CZ, jež bude systém provozovat,“ uvedl náměstek primátora Arno Fišera. „Zatím nevím, zda se systém osvědčí, uvidíme za půl roku. Město si na to objednalo i ekonomické vyhodnocení,“ dodal.
Byl bych nevýslovně zklamán, kdybych byl opět označen za (pro ČSSD) nepřátelskou osobu. Na argumenty náměstka primátora Fišery musím reagovat, neboť předpokládám, že je pronesl proto, aby o nich občané (tedy i já) přemýšleli. Zvlášť, když si myslím, že přijmout jeho vysvětlení bez odezvy by mohlo voličům signalizovat, že jednotlivci v ČSSD samostatně nepřemýšlí. V horším případě, že samostatně přemýšlet nesmí. To samozřejmě není pravda. Pokud by však uvnitř ústecké ČSSD probíhala včasná diskuse nad komunálními tématy (jak jsem navrhoval), nemusel bych s náměstkem Fišerou takto polemizovat . Většinové rozhodnutí bych respektoval.
Jsem už opravdu dlouho ze školy, ale i tak si dovolím náměstku Fišerovi poradit, aby město nevyhazovalo další peníze za ekonomické vyhodnocení.
Podle mne stačí oprášit trojčlenku a město, včetně jeho samotného, bude vědět na čem je. Lépe řečeno, na čem bude. I když má vstupní čísla nemusí odpovídat realitě, pro názornou ilustraci jsou myslím dostačující. Příklad by zněl asi takto. Měl - li DP z jedné jízdenky čtrnáct korun (A) a prodal jich v roce 2007 milion(B), kolik vybere(X), když při stejném počtu prodaných jízdenek bude mít v roce 2008 z jedné jízdenky korun devět(C)? A x B = D C x B = E D- E = X
Možná se pletu, ale už tento orientační výsledek přímé úměry by měl dokázat, že ekonomické vyhodnocení nemůže pro město, a hlavně pro daňové poplatníky, dopadnout příznivě. Velkorysá marže pět korun z jízdenky mne naopak opravňuje si myslet, že by za stejných podmínek nemuselo být dealerství jízdenek na zastávkách a nebo dokonce v přepravních prostředcích (to by asi nešlo, neb když jsem byl malý, tak to fungovalo za komunistů) špatnou živností. Město by tak vytvořilo práci pro nezaměstnané. Náměstek Fišera, který o všech možnostech nepřemýšlí jako já, může namítnout, že možností platit přes operátora ubude černých pasažérů, kteří se vymlouvají, že si nemohli koupit jízdenku. Bohužel, kdo nemá na jízdenku, většinou nemá ani mobilní kredit. Nehledě na to, že může oprávněně zaznít argument, jestli by nepřibylo platících přepravených, kdyby devět korun (Snížení jízdného. Jako bych to už někdy slyšel.) platili i oni.
Komentáře
Přehled komentářů
škodili hostům, já pouze píši, že "obzlášť ve II. poločase byl domácím rozhodčí hodně nakloněn a že rozhodčí GRAFFINU neodpískal z velkého vápna ani jednu standartku." Nic , víc. Vy ale význam mých vět obracíte... A nakonec, je to celkem přirozené, že rozhodčí z pohledu toho, či onoho diváka pískají tak, či onak.... Viděl jsem však pískat rozhodčí daleko hůře než na zápase Ústí - Vlašim. Když bude mít ARMA dost fin. prostředků, ať si I. ligu klidně kope ! Já jí to přeji !
cena jízdenky
(kuba, 27. 10. 2008 18:22)Souhlas s Venkim. Vy vidíte vše poněkud jednobarevně a zřejmě víte prd. A nejen o distribuci jízdenek.
cena jizdenky
(wendy, 18. 10. 2008 20:58)jezisi no a co, lidem sms jizdenky vyhovuji a nejakej provozovatel bejt holt musi.
Odpověď Venkimu
(Štván František, 30. 7. 2008 10:53)Objektivní jsem. Čísla jsem dodal orientační a nepředpokládám možnost kdy náklady na distribuci jedné jízdenky by dosahovaly výše marže mobilního operátora.
Cena jídenky
(Venki, 29. 7. 2008 21:24)A zjistil jste si taky kolik vydal DP za tisk a papír na normální jízdenku? Nehledě na marže pro různé trafikanty. Je pravda, že trojčlenku umíte, ale nějak nejste v tomto článku objektivní..
Já neříkám, že rozhodčí
(Mirek Palata, 4. 5. 2010 17:03)